– Turen til Oslo var ei fin erfaring. Men det eg hugsar best frå sjølve NM-konserten, er at det såg ut som dei hadde lagt opp til at Oslo-bandet Broadway News skulle vinne. Så hugsar eg at Jahn Teigen var mellom dommarane. Han kommenterte at han likte godt Alice frå Ulsteinvik, fortel Rune Ertesvåg.
For Alice var NM-finalen ei positiv oppleving. Gruppa vart også representert på musikkalbumet NM for Rockeband 1979 med Street Diamond (Ståle Rasmussen). Kombinasjonen av samleplata og at finalen gjekk på NRK TV, gjorde at arrangementet i ettertid kom til å stå som den mest kjende av NM-finalane.
Ikkje lenge etter fekk Alice platekontrakt. Jo Tylden i PolyGram likte det han høyrde av bandet. No måtte låtskrivar Ståle Rasmussen fiske opp fleire tekstar og melodiar. Dei spelte inn plata i Rosenborg Studio på Majorstua. Det vart til maxi-EP-en Hald kjæft (når du snakkar te mej) med tre songar skrivne på sunnmørsdialekt.
– Ein låt som Like etter midnatt er noko eg kan stå inne for enno, seier Ståle Rasmussen i dag. At eit rockeband laga songar på dialekt, var ikkje heilt uvanleg i 1979, men Alice brøytte nok veg og var til inspirasjon for andre band på Sunnmøre på dette området, til dømes Sunnmøre Bårelag.
Ståle fortel dette om bakgrunnen for tittelen Hald kjæft når du snakkar…: – Denne frasen stammar frå ein lærar i Ulsteinvik, og truleg var det tittelen som gjorde at vi fekk kontrakt. Jo Tylden i PolyGram hadde sans for tekstar med humoristiske undertonar.
Konsert heime
Den 28. august 1980 inviterer Hareid Blueslag til konsert på Ulstein samfunnshus. Medverkande er mellom andre Alice. Vikebladet fortel om konserten og den nye plata: – Under dagens konsert med Alice, CC Top og Hareid Blueslag vil Alice nytte høvet til å presentere maxi-EP-en sin for heimepublikum. Plata blir frå i dag av å finne i landets plateforretningar. Musikken er sjølvkomponert – og gitt ut på platemerket Nor-Disc. For Alice blir det eit godt høve til å gjennomprøve musikken som skal presenterast i årets Festi-Gavla, ein utandørsfestival som skal arrangerast i Ålesund til helga.
Etter konserten kjem avisa med eit usignert referat. Her kan vi mellom anna lese: – Dette storarrangementet skulle skaffe litt pengar i kassa for det nystarta Hareid Blueslag. Difor hadde dei i tillegg til amatørgruppene fått med det profesjonelle bandet Alice som dei rekna med ville trekke folk. Popularitet til Alice har skapt ringverknader i Ulsteinvik, det er sikkert. Bandet har også hjelpt dei nye gruppene med råd og ikkje minst utstyr. Det var Alice som avslutta kvelden med sjølvlaga låtar og smakebitar få plata dei har gitt ut, heiter det.
Spelte profesjonelt
Frå sommaren 1979 starta Alice for alvor med å reise land og strand rundt for å spele profesjonelt. Mellom turane er gruppa tilbake ein visitt og spelar for heimefansen: Tysdag 16. oktober 1979 står det ein annonse i Vikebladet: «Dans på Ulstein samfunnshus fredag 19. oktober klokka 20–24. Musikk: Alice. Det er fotballgruppa i Hødd som er arrangør, og inngangsbilletten er 30 kroner.
Same avis kan fortelje at Alice hadde fått ein halvtime på riksnettet i radio til rådvelde søndag kveld (14. oktober). Sendinga starta klokka 20.15, og programmet heitte Åpent hus. Det var programsekretær Gunnar Sandvik i NRK Møre og Romsdal som leidde programmet, der han presenterte musikken og samtalte med bandmedlemmene. Avisa karakteriserte programmet som vellykka.
I november er gruppa igjen tilbake i Ulsteinvik. Vikebladet reklamerer med «Kosekveld – vaksen-dans» med Alice – på Ulstein samfunnshus laurdag 10. november klokka 20. Arrangør er Eiksund Skyttarlag, billettane kostar 40 kroner, og aldersgrensa er 18 år.
Samtidig ser vi at det skal vere «Stordans med det engelske topporkesteret Big Brother» på Ulstein samfunnshus fredag 9. november. Dykkarklubben var arrangør. Så her var det konkurranse. Laurdag 10. november var det også dans på Bergshall i Fosnavåg med Juft. Ungdommen boltra seg. I tillegg var det stadig gammaldans for den vaksne garde. Såleis er det dans på samfunnshuset med September fredag 30. november (Haddal IL) og gammaldans med Roaldsøy laurdag 1. desember, også Haddal IL.
Alice trekte likevel fulle hus og tok juleferie med dans på Ulstein samfunnshus laurdag 22. desember med Ulf som arrangør.
Sjølvsagt vart det mange dansetilstellingar både utandørs og innandørs – og farting over heile landet med bandbussen. Dei spelte også på festivalar som Glopperock og Festigavla. Mellom høgdepunkta var eit par konsertar på ærverdige Club 7 i Oslo, stinn brakke.
Stas med konsertar
– Det var stas å spele på konsertar der folk var interesserte i musikken og lytta til oss. Men det er klart vi måtte spele mykje til dans for å få det til å gå rundt økonomisk, seier Rasmussen, som sjølv gjerne stilte på scena i stripete pysjamas. Ei slik speleøkt kunne vare fire timar, og bandet måtte då ha minst 50 låtar på repertoaret, for det meste coverlåtar av musikk dei likte sjølve, og som dei såg fungerte som dansemusikk.
– Å få kome tilbake og spele på Club 7 ein andre gong, var nok eit kvalitetsstempel, kommenterer Rune Ertesvåg og legg til: – Vi spelte også i kjellaren på Chateau Neuf og i Skansen i Trondheim, og vi hadde langstidsengasjement med SAS-hotellet i Bodø og på Rogers i Tromsø. Vi var også på turne med russen på Sandane; dei reiste med eit show, og vi spelte til dans etterpå. Eg syntest det var kjekt å reise rundt og spele for eit publikum som likte oss. Det var ei fin drivkraft til å halde på. Men det kunne òg vere slitsamt. Ein gong køyrde vi frå Mosjøen; heile natta i buss og så framme på Hareid 17. mai om morgonen. Deretter var det direkte nordover igjen etter speleoppdraget.
Så var det slutt
I 1983 var det altså slutt. Då hadde bandet i løpet av fire-fem år skaffa seg ein tilhengarskare, ikkje minst lokalt, og vore til inspirasjon for musikkmiljøet i regionen. – Vi prøvde å leve av musikken, men etter kvart såg vi at det ikkje gjekk. Vi måtte jobbe ved sida av, fortel Rasmussen. Sjølv arbeidde han med booking og som diskjockey (DJ); så var det speling i helgane. Då Ulstein Hotell opna i Varleite, jobba han fast som DJ i baren og skaffa underhaldning og musikarar til hotellet.
Dei siste åra gjekk Rune Ertesvåg også tilbake til jobben på Ulstein Hatlø. Men han tok gjerne fri måndag og fredag ettersom bandet ofte hadde tre-fire speleoppdrag på ei veke.
Då det var slutt, dreiv fleire av bandmedlemmene vidare med musikk på andre arenaer. Ståle Rasmussen drog til Oslo for å bli siviløkonom på BI. Medan han studerte, skaffa han seg inntekter gjennom ulike spelejobbar. Han var korist i fleire NRK-program som Grand Prix og Lørdan. Han var mellom anna med og kora til Grand prix-vinnarane Karoline Krüger og Kate Guldbrandsen. Han var også med i banda Septimus og Mr. Walker & The Walkmen – saman med Steinar Fjeld og Rolf Graff. Det vart dessutan ei plateutgiving med Mr. Walker & The Walkmen.
– Eg fekk testa meg så mykje at eg trur eg skulle ha klart å leve av musikken i Oslo, men slik vart det ikkje, smiler han. Etter at han kom tilbake til Ulsteinvik, har Rasmussen halde fram med å spele litt i fritida. Publikum kjenner han frå opplegg som Karane med gitarane, Scottys Dreamteam og Bakarbandet.
Trommeslagar Ronny Jakobsen dreiv med danseband i Oslo, mellom anna i kjende Scandinavia. Fleire av dei andre har drive med musikk i ei eller anna form opp til i dag. Slik også med Rune Ertesvåg:
– Dei første åra etter Alice var det ikkje så enkelt. Eg spelte ein periode med Sixpence, og etter kvart vart det mykje speling i fleire samanhengar. Eg har spelt i Ulstein Storband i mange, mange år, Karane med gitarane, RT Stewing, Überjam og så vidare, fortel Rune, som feira 60-årsdagen sin med stor konsert saman med musikkvener og publikum på Sjøborg 2. april i år. På spørsmål om kva som er favorittgitaren, svarer han Fender Telecaster. I Alice-perioden spelte han på ein Gibson les Paul, og det er ein periode han i dag ser tilbake på med glede: – Det var ei veldig kjekk tid. Eg ville ha gjort det same igjen; kanskje satsa endå meir, avsluttar Rune Ertesvåg.
Kjelder
Intervju med Ståle Rasmussen og Rune Ertesvåg
Vikebladet 1979-83
Dagbladet 1979
Wikipedia