Lidvard gjorde til dels vaksen manns arbeid alt frå 8-10-årsalderen. Slik kunne det vere den tida, totalt avvik frå det som er vanleg kvardag for born og unge i dag.

Han er fødd 10. mars 1917. Det er lenge sidan, jammen er han 96 år her han sit og auser av sine historiske kunnskapar med ein presisjon som kunne vere eigna til å gjere ein historieprofessor forlegen. Og han har mykje å lære oss som er litt yngre, og han har svært mykje å lære dei som er verkeleg unge. Det er ein av grunnane til at vi ynskjer å skrive ned litt av dei erfaringane som han har gjort seg igjennom livet, både om barndom, arbeid, krig og fred.

Lidvard sin far var dampskipsekspeditør og kommunekasserar og hotelleigar. I tillegg til dette dreiv han ein revegard som var vanleg som god attåtnæring den tida. Faren var streng med eldsteguten Lidvard.

Når dampbåten kom til Ulsteinvik kl. 1700 måtte Lidvard vere der og ta imot varer med handemakt og med sekkehjul. Det vart mange tunge tak for ein liten gut. Vidare gjekk det på vedhogst og fyring i alle omnane på hotellet. Og så var det å passe revegarden med alt som skulle gjerast der. Kl. 0300 natt til søndagar vart eg vekt for å stille på kaia for å ta imot båten frå Bergen. Eg var så lei at det hende ofte at eg kasta opp, fortel Lidvard.

Men når annakvar søndag kom då presten skulle til preike i Hareidskyrkja, fekk Lidvard sitje på med prestebilen fram på Eidet, og det var stas over stas. Han sprang glad og lett nedatt til Ulsteinvik.

I 1925 fann dei ut at mjølka var 3 øre billegare på Nessetbruket på Rise enn det ho kosta i Ulstein. Då måtte Lidvard gå over Eidet til Rise etter mjølk to gonger pr. veke. Han var 8 år det året. Det er der vi kallar Fjelle-garden i dag. Han hugsar Anne Marja som han kjøpte mjølk av, som det skulle vere i går. Ei snilde dame. Mannen kalla dei nissen på grunn av eit stort kvitt skjegg. Anne Marja sa alltid at ”du må få deg ei kakeskive før du tar fatt på heimturen, og du må få host på”. Storarta snille folk, seier Lidvard med ettertrykk.

Då han fylte 14 år var han dreng hos Elias Garshol med allslags gardsarbeid frå kl. 0600 om morgonen.

Lidvard fortel om følgjande episode like før konfirmasjonen:

Predikant Eidså hadde ein serie med vekkjelsesmøte på Fredheim. Flest mogleg skulle kome med og bli frelste frå verdsleg synd og skam. Holmås var sokneprest. Eg hugsar så vel at Eidså brukte å opne med sitatet ”Rinnende Bekke”. Ein av desse kveldane var vi nokre fantar som slo på stuprennene på Fredheim då Eidså skulle opne med sine ”Rinnende Bekke”. Det blei eit forferdeleg leven, og vi rømde i alle retningar. Nokre av oss blei attkjende og rapporterte til presten. Vi vart innkalla på prestekontoret og fekk 2 ultimatum: a. La oss frelse, b. Oppgi namna på alle som var med på ugjerninga. Vi var 3 konfirmantar som nekta begge deler, og fekk klår melding; – ingen konfirmasjon. Dette var alvorlege saker, så eg var nøydd til å fortelje det til far. Far Julius tok på seg kvitetrøya (som vi kalla ytterjakka hans som var sydd av tome kveitemjølsekkar), sporenstreks opp i prestegarden. Etter ei stund kom han nedatt og melde kort: Det vert konfirmasjon. Det høyrer med til historia at dei to andre gutane fekk ikkje konfirmere seg i Ulstein. Ein av dei fekk det ordna i Fosnavåg, den andre i Ålesund. Namna deira vil eg ikkje røpe. – Så langt Lidvard.