”Victoria” (1902–1907). Dette er ei klinka skøyte, og storleiken er oppgitt til 100 tønner. (Etter gamle mål er ei fisketønne om lag 116 liter.) Eigarar er Sigvald R. Dimmesund, Knut R. Dimmesund, Johannes E. Våge og Ole O. Dimmen. Dei driv fiskeri med skøyta nokre år, men sel båten i 1907.
Ole vert seinare medeigar i ”Von” M 26 U, og Johannes E. Våge vert medeigar i ”Fix” M 11 U.
”Tordenskjold” (1909–1919). Er ein klinka kutter på ca. 39’ med 6 hk motor. David H. Sundgot og Paul Kleven kjøper båten i 1909 og driv fiske med denne fram til 1919. Då kjøper David Sundgot og sonen Hans, saman med Andreas og Lars Kleven (sønene til Paul Kleven), ny båt i Romsdalen.
Denne får namnet ”Fiskarguten”, M 62 U, (1920–1929). Den er 42,6 fot og har ein 20 hk Finnøy-motor. ”Fiskarguten” vert brukt til kystfiske etter sild og torsk fram til 1929. Då overtar Ulstein Sparebank båten og sel den vidare til nye eigarar i Haram.
Sundgot-åttringen: Så langt attende som nokon veit, var det åttringslag på Sundgot. Etter seiande stod åttringsnaustet ved Litlevågen, der ”Legenaustet” står i dag. Soga fortel og at Rasmus Sundgot, som var høvedsmann, alt i 1870 rigga om åttringen frå råsegl til gaffelsegl for å gjere den enklare å segle.
Sundgot-åttringen hadde eit mannskap på åtte mann, og fangsten under vintertorskefisket i 1895 var oppgitt til 1400 torsk. Fisken vart delt på mannskapet som flekte og salta han. Når fisken var ”saltmoden”, vart han vaska og tørka til klippfisk på berg eller høvelege steinfyllingar.
”Real”, M 13 U. (1908–1916). Då dekksbåtane og motoren gjorde sitt inntog, kjøpte Sundgotlaget ein ombygd åttring med dekk på Valderøya i 1908. Båten var ca. 40’ lang og hadde ein 6 hk. Alpha-motor.
Registrerte eigarar var Johan R. Sundgot, Iver J. Garnes, Andreas A. Botnen og Hans K. Botnen. Dei hadde ført opp sjøbu på Vattøya og brukte denne som utgangspunkt for sild og torskefiske utanfor Mørekysten. Under vintertorskefisket i 1913 har ”Real” oppgitt ein fangst på 7000 torsk. Den hadde eit mannskap på sju, og Johan R. Sundgot var høvedsmann.
I 1916 hadde eigarane bestilt ny dekksbåt på Vestnes. Dei flytta då sjøbua frå Vattøya til Hasund, og ”Real” vart brukt til å frakte både material og lastein (steinane som bua stod på). Her vart steinlada og sjøbua sett opp igjen i Hasundfjøra, straks vest for det som i dag er Hasund Mek. Verksted.
”Straumingen”, M 13 U. (1917–1964) var ein kravelt kutter, 47’ lang og med ein 28 hk. Alpha-motor. Den nye båten er bygd på Vestnes og fekk namnet ”Straumingen”. Han arva fiskerinummeret etter gamlebåten. Eigarar i 1917 var Rasmus J. Sundgot, Johannes I. Sundgot, Iver J. Garnes, Andreas J. Garnes og Hans H. Hasund. I 1920 har Johannes I Sundgot, Hans H. Hasund og Andreas Botnen gått frå, og Johan R. Sundgot, Rasmus J. Sundgot og Johannes K. Hasund har kjøpt seg inn.
”Straumingen” var etter si tid ein stor og kraftig dekksbåt. Eigarane var dyktige fiskarar og dreiv forutan drivgarnsfiske etter storsild også vintertorskefiske med garn, banklinefiske, Lofotfiske og Finnmarksfiske. Banklinefisket og fiskeria på Lofoten og Finnmarka sette krav til både båt og motor, og eigarane må ha meint at båten vart i minste laget i høve til drifta. I 1932 vart ”Straumingen” lengd til 53’ ved Ulstein Mek. Verkstad, og i 1934 sette dei inn ein ny Brunvoll-motor på 48–70 hk. Drifta held fram som før fram mot krigsutbrotet i 1940.
Ein digresjon: ”Straumingen” var og med i oppstarten av ei ny godsrute frå Ulstein til Ålesund.
Mjølkeleverandørane i Ulstein fekk avtale med Sunnmøre Meieri om å levere mjølka si til i Ålesund i 1939. Dette danna grunnlag for godsrutefart frå Ulstein til Ålesund. Rasofiel G. Dimmen, som hadde drive rutefart med ”Dimnøy” tidlegare, vart spurd om å drive ruta, og han leigde ”Straumingen” i oppstarten hausten 1939. Men ”Straumingen” skulle drive storsildfiske om vinteren, så Rasofiel måtte ut og søke etter anna båt. Saman med andre skreiv han kontrakt på å kjøpe ”Eikholm”, men makta ikkje å skaffe kapital. Kontrakten vart overteken av Ole Botn, Johannes Svendsen og Peter Ulstein som dreiv ruta med ”Eikholm” i mange år, til varebil og ferje tok over.
Med restriksjonane frå krigsmakta vert det vanskeleg å drive fiske både på bankane og i Nord-Noreg. Drifta vert stort sett redusert til vinterfiske etter sild, torsk og sei utanfor Mørekysten. Etter krigen prøver nokre av eigarane seg med sekkenot utanfor Lofoten/Vesterålen, men dette vert ingen suksess. Dei får 2 øre pr. stk. for hyse og litt meir for flyndre. Då er det betre å satse på det tradisjonelle. Storsildfisket er godt i etterkrigsåra. Garnfiske etter torsk og sei gir også bra utbytte. Like eins banklinefisket etter torsk, lange og brosme. Og dei gjer det bra.
I 1953 vert ”Straumingen” ombygd og forhøgja på Kleven Mek. Verksted. Den er no knappe 60’ og driv framleis vintersild- og torsk/seifiske med garn, og den driv også banklinefiske ei tid.
Når storsildfisket dabbar av rundt 1960, vert det vanskelegare å drive rekningssvarande. Nye driftsformer gjer at dei gamle dekksbåtane vert upassande. Gode arbeidsplassar på land og på havgåande båtar gjer det vanskelegare å få mannskap, og i 1964 vert båten selt til Godøya.
”Dragholm”, M 94 U. (1956–1969) var siste dekksbåten som høyrde til på Dimnøya. Henry Sundgot hadde vore fiskeskipper på andre båtar i mange år og hadde bruk sjølv. Under dei gode sildeåra rundt 1950 var det stor optimisme. Henry ville satse på eigen båt og fann etter ei tid båten ”Lauvfjell” som var til sals i Vikna. Han kjøpte denne i 1956.
Båten fekk namnet ”Dragholm” etter holmen ved enden av neset som dannar Ertesvågen. ”Dragholm” var ein kraftig båt, 75’ lang og 21,6’ brei, men motoren som stod i, var dårleg, og Henry skifta ut denne med ein 150 hk. Union-motor.
Dei første åra dreiv ”Dragholm” storsildfiske og banklinefiske med lokalt mannskap på kysten og i Nordsjøen. Seinare dreiv dei også linefiske etter håbrand. Då silda forsvann rundt 1960, vart drifta lagt om til banklinefiske og håbrannsfiske. Midt på 60-talet minka håbrannfisket, og etter kvart vart det ikkje lenger rekningsvarande. Båten vart leigt vekk eit par år til måløyværingar som dreiv linefiske etter pigghå og anna botnfisk i Nordsjøen og ved Shetland.
I 1968 berga ”Dragholm” livet til to lokale fiskarar ved Shetland, som hadde drive til havs i ein liten båt, og bergingsdåden fekk stor merksemd i lokale media og i lokalmiljøet der borte. Dette var ein av dei siste sjøturane ”Dragholm” gjorde. I 1969 vart båten kondemnert og søkkt ved Voldshammaren.